Keyloop hankkii Rapid RTC:n ja enquiryMaxin

Kaksi välitöntä yritysostoa vahvistavat Keyloopin aikomusta muuttaa autoalan pelikenttää

LONTOOSSA 2. MAALISKUUTA 2021 – Autoalan johtava globaali teknologiaratkaisujen toimittaja Keyloop on tänään ilmoittanut Rapid RTC:n ja enquiryMAXin yritysostoista. Kauppa tuo molempien yritysten johtavat liidien hallinta ja showroom ratkaisut osaksi Keyloopin tuotetarjomaa.

Kyseessä on ensimmäiset toimenpiteet, joihin Keyloop (aiemmin tunnettu CDK Global Internationalina) ryhtyy Francisco Partnersin ostettua sen eilen.  Yrityskaupat edustavat Keyloopin vahvaa sitoutumista avoimen teknologia-alustan kehittämiseen. Keyloop Platform integroi autoalan toimijat ja tarjoaa parhaan mahdollisen auton osto- ja omistuskokemuksen yhdessä jälleenmyyjien ja OEM-kumppaneiden kanssa.

Uudet tuotteet täydentävät Keyloopin automyynnin ja markkinoinnin ratkaisuja ja mahdollistavat samalla uusien liidin hallinnan ratkaisujen kehittämisen, kun tuotteet integroidaan Keyloopin DMS-järjestelmien kanssa.

Rapid RTC, jonka pääkonttori sijaitsee Kanadan Winnipegissä, on digitaalisten viestintä- ja liidinhallintaratkaisujen tarjoaja yli 4 200 jälleenmyyjätoimipaikalle ja kumppanille, joista useat ovat johtavia OEM-valmistajia. Rapid RTC:n perustaja ja toimitusjohtaja Glen Demetrioff liittyy Keyloopiin johtoryhmän jäsenenä.

Rapid RTC:n liidinhallintaratkaisu tuo runsaasti toiminnallisuuksia autokauppaan, mukaan lukien mahdollisuuden yhdistää liidejä yli 300 kanavasta ja käydä asiakkaiden kanssa vuoropuhelua showroomissa digitaalisten työkalujen, kuten live chatin, sosiaalisen median, tekstiviestien ja videopuhelujen avulla.

enquiryMAX, jonka pääkonttori on Ison-Britannian Leedsissä, toimittaa showroom ratkaisuja yli 970 jälleenmyyjälle Isossa-Britanniassa ja Irlannissa. Asiakkaina yrityksellä on Ison-Britannian ja Irlannin suurimpia jälleenmyyjiä ja se on myös usean johtavan OEM-valmistajan kumppani.

enquiryMAXin showroom ratkaisulla on keskeinen rooli asiakastiedustelujen tehokkaassa hallinnassa aina alkupään liidistä tarjouksen tekemiseen ja auton luovuttamiseen asti. enquiryMAX on jo integroitu osaan Keyloopin DMS-järjestelmistä ja se on suurin Partner Program kumppaneista.

Keyloopin toimitusjohtaja Tom Kilroy kommentoi:

Olemme iloisia voidessamme tuoda kaksi johtavaa autoalan teknologiatarjoajaa, Rapid RTC:n ja enquiryMAXin, Keyloop perheeseen. Olemme innoissamme siitä, että voimme lisätä niiden erinomaiset liidien hallinta ja showroom tuotteet tarjoomaamme. Nämä tuotteet yhdistettynä Keyloopin markkinoiden johtaviin DMS-ratkaisuihin auttavat meitä kehittämään uusia palveluratkaisuja asiakkaillemme liidien hallinnassa ja mittauksessa.

Olemme myös erittäin innoissamme voidessamme osoittaa todeksi lupauksemme toimia nopeasti uuden omistajamme, Francisco Partnersin, tuen avulla.

Vaikka Keyloop on ostanut Rapid RTC:n ja enquiryMAXin, jatkamme sitoumustamme tehostaa Keyloopin kumppaniohjelman kehittämistä. Sen ansiosta jälleenmyyjä- ja OEM-asiakkaamme saavat valinnanvaraa teknologia tarpeilleen ja samalla he hyötyvät Keyloopin DMS-ratkaisujen integroinnista.”

Rapid RTC:n toimitusjohtaja Glen Demetrioff kommentoi: ”Tämä yrityskauppa merkitsee RAPID RTC:lle uutta virstanpylvästä, josta olen todella iloinen. Sen lisäksi, että se mahdollistaa RAPID RTC:n liidin hallinta- ja viestintäalustan kasvun seuraavalle tasolle, se avaa mielestäni myös ovia todella ainutlaatuiseen ja mullistavaan tuotetarjoomaan autojen vähittäiskaupan alalla.

Olen kiitollinen ja odotan innolla yhteistyötä Tomin ja Keyloopin muun johdon kanssa jatkaessamme autoalan tuotteiden skaalaamista, innovointia ja integroimista.”

Francisco Partnersin neuvonantajina toimivat Paul Hastings LLP, Stikeman Elliot LLP ja Kirkland & Ellis oikeudellisena neuvonantajana ja Alvarez & Marsalin Transaction Advisory Group. UBS Investment Bank toimi yksinoikeudella taloudellisena neuvonantajana Rapid RTC:lle. RSM Corporate Finance LLP toimi yksinoikeudella taloudellisena neuvonantajana enquiryMAXille.

Saat lisätietoja ottamalla yhteyttä Keyloopin PR-tiimiin Flagship Consulting -yrityksessä:

Sophy Norris – sophy.norris@flagshipconsulting.co.uk. +44 (0) 203 574 9362

Toimittajan huomautuksia

Tietoja Keyloopista

Keyloopin missio on kehittää ja integroida teknologioita, jotka parantavat auton osto- ja omistamiskokemusta yhdessä jälleenmyyjien, valmistajien ja kumppaneiden kanssa. Autoalan ohjelmistoratkaisujen johtavana toimittajana se palvelee noin 16 000 jälleenmyyjätoimipaikkaa ja useimpia autonvalmistajia yli 90 maassa. Keyloopilla, jonka pääkonttori sijaitsee Isossa-Britanniassa, on toimintoja ympäri EMEAa ja Aasiaa. Saat lisätietoja osoitteesta www.keyloop.com.

Tietoja Rapid RTC:stä

RAPID RTC on monikansallinen digitaaliseen viestintään keskittinyt yritys, joka on erikoistunut autoalaan ja palvelee yli 4 000 vähittäiskauppa- ja OEM-asiakasta. Yritys keskittyy digitaalisen viestinnän ja asiakaskokemuksen parantamiseen yhdistämällä saumattomasti online asiakkaat ja automyyjät reaaliaikaisesti asiakkaan valitseman kanavan kautta. Brändilupaus on arvon tuominen asiakkaille asettamalla heidät RAPID RTC:n toiminnan ytimeen. Teknologian ja ihmisten välisen vuorovaikutuksen oikealla yhdistelmällä yritys varmistaa ensiluokkaisen monikanavaisen asiakaskokemuksen koko digitaalisen asiakasmatkan ajan.

Tietoja enquiryMaxistä

enquiryMAX on autoalan johtava liidinhallintaratkaisun tarjoaja. Se toimii yhteistyössä jälleenmyyjien ja auton valmistajien kanssa hyödyntäen omaa liidinhallintajärjestelmää, jonka avulla se implementoi jäsennellyn myyntiprosessin, systemaattisen työskentelytavan ja tunnistaa parhaat käytännöt. enquiryMAXin tavoitteena on jatkuvasti kehittää ja toimittaa laadukkaita autoalan ohjelmistoratkaisuja, joilla on merkitystä toimialan yrityksille.